فردایکرمان ـ گروه اطلاعرسانی: مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: «شهروندان در هنگام خرید میتوانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد».
عاقلی افزود: «در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار میتواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند».
به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، اسماعیل عاقلی توضیح داد: «شهروندان میتوانند شکایات خود را در زمینه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، اما کیفیت لازم را ندارند یا هر مشکل دیگری در این محصولات وجود دارد، از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره - ۱۵۱۷ و 33211763 اداره حقوقی و پاسخگویی به شکایات و 33211761 روابط عمومی اداره کل شکایت خود را مطرح کنند».
وی گفت: «البته در مواردی ممکن است شکایت اصلا مورد قبول واقع نشود؛ چرا که مثلا در برخی موارد علت خراب شدن یک ماده غذایی ممکن است مربوط به شیوهی نگهداری اشتباه آن باشد، نه عدم مطابقت محصول با استانداردهای ملی ایران». / الف
نظر خود را بنویسید