فردایکرمان ـ گروه اقتصاد: مدیر دفتر نظارت بر بهرهبرداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: «مشترکان نگران جبران و دریافت خسارات به دلیل نوسانات برق نباشند و درخواست خود را در سامانه درج کنند تا پیگیری لازم انجام شود».
محمدعلی مومنزاده توضیح داد: «بر اساس بیمهی مشترکان، اگر خسارتی بر لوازم برقی مشترکین خانگی یا سایر مصارف (تجاری) وارد شود که منشاء آن برق باشد، در چارچوب قرارداد بیمه، خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد».
وی اظهار کرد: «اما در ابتدا لازم است مشترک خسارتدیده وارد سایت توانیر و بخش بیمه خسارات مشترکین شود و درخواست خود را ثبت کند».
وی افزود: «زمانی که مشترکان وارد سایت bime.tavanir.org.ir شدند، باید شناسه قبض خود را وارد کرده و اگر مستنداتی دارند، اطلاعات آن را ثبت کنند».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایرنا کرمان، وی ادامه داد: «علاوه بر این، اگر هزینهای پرداخت کردند فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت میشوند».
مومنزاده گفت: «ممکن است این خسارات در خصوص وسایل خانگی نباشد و منجر به آتشسوزی شده باشد که در این شرایط نیز اگر سازمانهایهای ذیصلاح (آتشنشانی- پلیس ۱۱۰ و غیره) مراتب را تایید کنند که منشاء خسارت برق است، متناسب با مستنداتی که واحدهای ذیربط ارائه میدهند فرآیند لازم انجام و مبلغ برآوردی محاسبه میشود و مراحل بعدی برای جبران خسارت ادامه پیدا میکند».
وی اظهار کرد: «اگر مدارک مورد نیاز برای این امر ناقص باشد، کارشناس بیمه به متقاضی اطلاع میدهد و پس از تکمیل مدارک، ادامه مراحل رسیدگی به پرونده پیش میرود».
مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: «نیازی به حضور فیزیکی متقاضی به اداره برق نیست (به جز زمان تحویل اصل مدارک و مستندات) ولی اگر در مواردی نیز لازم باشد کارشناسان بیمه اعلام خواهند کرد».
وی بیان کرد: «در ضمن، از مشترکین محترم تقاضا میشود در همان مرحلهی اول ثبت خسارت، کلیهی مدارک لازم را بر اساس فایل راهنمای موجود در سامانه، بارگذاری کنند تا در روال رسیدگی به پرونده تسریع صورت گیرد». /الف
نظر خود را بنویسید