فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: «طرح جامع هر پنج فرودگاه استان کرمان تدوین شده و تعدادی از آنها نیاز به بازبینی دارند».
حمیدرضا سیدی افزود: «شرکت فرودگاههای کشور آمادگی همکاری با سرمایهگذاران در پنج فرودگاه استان کرمان را دارد و امکانات نیز در اختیار آنها قرار میدهد».
وی ظرفیت واقعی فرودگاههای استان کرمان را بیش از وضعیت موجود بیان کرد و ادامه داد: «اگر پروازهای منظم به فرودگاههای جیرفت، رفسنجان و سیرجان داشته باشیم، قاعدتا سالانه حدود دو میلیون مسافر این فرودگاهها خواهیم داشت اما در حال حاضر این فرودگاهها حدود ۷۰۰ هزار مسافر دارند که خیلی کمتر از ظرفیت پیشبینی شده است».
سیدی همچنین گفت: «به شرکتهای هواپیمایی که در کرمان پرواز بگذارند کمک ویژهای خواهیم داشت و انشالله با تدابیر صورت گرفته و همکاری سایر شرکتهای هواپیمایی بتوانیم تعداد پروازهای بیشتری در استان کرمان داشته باشیم».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور ۱۴ شهریورماه در آئین معارفۀ مدیرکل جدید فرودگاههای استان کرمان، بیان کرد: «آقای قاسمزاده مدیرکل سابق فرودگاههای استان کرمان روزمرگی نداشته و وضعیت فرودگاه کرمان را با امکانات و شرایط کشور به حد قابل قبول رسانده است و فرودگاه را عملا دوباره ساختند که قابل تقدیر است».
سیدی ادامه داد: «هر کاری بتوانیم برای رونق و توسعۀ پنج فرودگاه استان کرمان انجام خواهیم داد اما باید به این نکته توجه داشت که ۵۵ فرودگاه در کشور داریم که همۀ آنها سهم دارند».
وی اضافه کرد: «به غیر از فرودگاه کرمان بیش از ۸۰ درصد هزینههای دیگر فرودگاههای استان کرمان از اعتبارات محلی تامین شده است، به طور مثال هزینههای فرودگاه بم از محل عوارض خرما، رفسنجان از محل شرکت ملی مس و شرکت پسته و فرودگاه سیرجان از محل منطقۀ ویژه تامین شده است».
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حق استان کرمان نسبت به استانهایی که ۱۰۰ درصد هزینههایشان از محل اعتبارات ملی تامین شده، بیشتر است، گفت: «۹۶ پروژۀ ضروری برای فرودگاههای کشور تعریف شده است. بعضی از فرودگاههای کشور بیش از ۳۰ سال ساخته شده و نیاز به بازسازی دارند که در همین استان کرمان باند فرودگاه سیرجان تقریبا از کار افتاده است».
وی افزود: «در تخریب ترمینال فرودگاه بینالمللی کرمان بیتدبیریِ بیسابقهای شد به طوری که اسکلت قوی و بسیار مستحکمی را تخریب کردند که باید احیا شود».
سیدی بیان کرد: «فرودگاه مهرآباد فرسودهترین فرودگاه کشور است که در همین راستا ایجاد ترمینال ۱۰۰ هزار متری برای این فرودگاه برنامهریزی شده و تا پایان دولت سیزدهم باید اجرایی شود».
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: «طبق مطالعات انجام شده، کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی نیاز دارد تا جوابگوی درخواستها باشد».
وی ادامه داد: «در حال حاضر ۱۷۰ فروند هواپیمایی سر خط داریم لذا بیش از ۴ برابر وضعیت موجود، به هواپیمای جدید نیاز داریم تا بتوانیم جوابگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم».
سیدی اضافه کرد: «شرکت هواپیمایی ماهان با دو فروند هواپیمای توپولف از کرمان شکل گرفت و انتظار داریم توجه بیشتری به این فرودگاه داشته باشد».پ
وی افزود: «از امکانات و زیرساختهای موجود میتوان بهره گرفت تا هیچ یک از پنج فرودگاه استان دغدغۀ صادرات نداشته باشند». /پ
نظر خود را بنویسید