فردای کرمان – گروه جامعه: رئیس سازمان امداد و نجات هلالاحمر گفت: «طبق توافقات انجام شده از تأمین اجتماعی درخواست شد با توجه به دغدغهۀ امدادگران از ابتدای مهرماه حق بیمه برای همۀ کسانی که درخواست داشتند برقرار شود».
مهدی ولیپور در خصوص بحث افزایش هزینۀ ایاب و ذهاب نیز توضیح داد: «علیرغم همۀ مشکلات و محدودیتهای منابعی که وجود داشت طبق دستور رئیس جمعیت مقرر شد در شهریورماه این افزایش انجام شود و همۀ همکاران ستادی در حوزههای مختلف خزانهداری، مالی، پشتیبانی و حقوقی دست به دست هم دادند تا این وعده محقق شود. اولین پرداختی مهرماه که مربوط به ۱۶ شهریور تا ۱۵ مهرماه است براساس الگوی جدید پرداخت شد که حدود ۲۵۰ درصد یعنی حداقل دو و نیم برابر افزایش داده شده است».
به گزارش فردای کرمان به نقل از مهر، وی سوم آبانماه در خصوص آخرین وضعیت پرداخت بیمه و ایاب و ذهاب امدادگران گفت: «در تاریخ بیستم شهریورماه، جمعیت هلالاحمر تفاهمنامهای را با سازمان تأمین اجتماعی برای بحث بیمه داوطلبان جمعیت هلالاحمر امضا کرد که در این تفاهمنامه ویژگیهای خاص بیمۀ امدادگران و برقراری آن کاملاً مشخص است».
وی افزود: «سازمان تأمین اجتماعی برای این سبک از بیمه، بر ایجاد یک سامانۀ اختصاصی ثبت مشخصات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلالاحمر تاکید کرد. همچنین طبق اعلام این سازمان، راهاندازی این سامانه برای اینکه خود افراد بتوانند اطلاعات را بارگذاری و تکمیل کنند، حدود سه ماه زمان میبرد اما مقرر شد که بیمۀ امدادگران هلالاحمر از ابتدای مهر محاسبه شود».
ولیپور تاکید کرد: «با توجه به دستور رئیس جمعیت هلالاحمر و پیگیریهای انجام شده، قرار شد در این فاصلۀ زمانی تا راهاندازی سامانه، اطلاعات مورد نیاز سازمان تأمین اجتماعی بهصورت دستی از طریق سامانۀ امدادیار (بانک اطلاعاتی امدادگران) در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد».
رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: «با توجه به اینکه در برههای، امدادگران دچار مشکلات و چالشهایی در زمینۀ برقراری ارتباط اینترنتی و بارگذاری مدارک بودند تقاضای زیادی برای تمدید زمان وجود داشت که برای احترام به خواستۀ امدادگران و اینکه تمامی امدادگران زیر چتر بیمهای قرار بگیرند، زمان تمدید شدم.
وی بیان کرد: «در حال حاضر بیش از ۹ هزار نفر از امدادگران اطلاعات اولیۀ خود را تکمیل کردند و تقریباً قریب به شش هزار نفر هم برای دریافت هزینۀ بیمهای اعلام آمادگی کردند که براساس تفاهمنامه، لیست مدنظر سازمان تأمین اجتماعی تهیه و برای این سازمان فرستاده شد. تمام تلاش سازمان تأمین اجتماعی این است که سامانهای که اختصاصی امدادگران و نجاتگران است حتی زودتر از آن زمان سه ماه که اعلام کرده بودند حداکثر ظرف یک ماه تا یک ماه و نیم تهیه بشود که انشالله در روزهای آتی این سامانه راهاندازی خواهد شد». /پ
نظر خود را بنویسید