فردایکرمان – گروه جامعه: ثبت سفارش کتابهای درسی دانشآموزان میانپایه(در پایههای تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از امروز، نهم اردیبهشتماه، آغاز شده است و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد.
ثبتنام پایههای ورودی (آمادگی۱ (استثنایی)، اول۱ (استثنایی)، اول مقدماتی (استثنایی)، پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم) از ۵ تیرماه آغاز و تا ۱۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
دانشآموزان میانپایه میتوانند از امروز نسبت به ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانۀ https://irtextbook.ir اقدام کنند.
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا، متقاضیان میتوانند از طریق یکی از دو شیوۀ فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام و به نکات زیر توجه کنند:
- ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی دانشآموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانۀ سیدا انجام میشود، مدارس میبایست آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانشآموزان را در سامانۀ سیدا بهروزرسانی و در اولین فرصت دانشآموزان را برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبتنام کنند.
- دانشآموزان و اولیای آنان در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانۀ مذکور برای ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانشآموز و رمز عبور آنها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز است.
- مدیران مدارس موظفند از طریق سامانۀ مربوطه پس از ثبتنام بستۀ اصلی دانشآموز، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانشآموزان جهت کتابهای درسی انتخابی، هدیههای آسمان (ویژه اقلیتهای دینی)، ضمیمه پیامهای آسمان (ویژه اهل سنت) و استعداد درخشان اقدام کنند.
- بهای کتابهای درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمتهای پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
- کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده توزیع میشود. در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانشآموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه به شرح ذیل وجود دارد:
- در صورت جابهجایی دانشآموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانشآموز بهطور خودکار در سامانه اصلاح و کتابهای درسی دانشآموز در مدرسه جدید تحویل داده میشود.
- در صورت جابهجایی دانشآموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، مدرسه مقصد و یا دانشآموز ملزم به اصلاح سفارش است، کتابهای درسی دانشآموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جدید تحویل میشود.
- در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانشآموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانشآموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحویل کتابهای درسی دانشآموز متناسب با پایه و رشته تحصیلی جدید دانشآموز به مدرسه فراهم شود.
- در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل یا پایه یا رشته تحصیلی دانشآموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، به شرح ذیل اقدام شود:
- مدرسه (مبداء) ملزم به ثبت حواله مرجوعی به منطقه و تحویل کتاب به منطقه است.
- منطقه ملزم به بررسی و تایید حواله مرجوعی از مدرسه است.
- پس از تایید منطقه، مدرسه محل تحصیل (مقصد) و یا دانشآموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحویل کتابهای درسی دانشآموز متناسب با پایه یا رشته تحصیلی یا مدرسه جدید دانشآموز، به مدرسه فراهم شود. /پ
نظر خود را بنویسید