فردایکرمان – گروه جامعه: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دربارۀ برنامههای این معاونت برای تعطیلات نوروز دانشآموزان اظهار کرد: «چارچوب برنامههای نوروزی را مشخص کرده و به استانها اعلام کردیم».
حمید طریفیحسینی با تأکید بر اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: «هیچ چیزی که در قالب مشق و نوشتن باشد، نداریم و توصیۀ ما هم این است که مشق خاصی به دانشآموزان داده نشود».
وی ادامه داد: «دانشآموزان متفاوت هستند و متناسب با توانایی آنها در فرایند تحصیل، معلمان یک سری موارد را برای نوروز مشخص میکنند ولی اینکه مشق و رونویسی باشد، توصیه نمیکنیم».
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: «اینکه به صورت متمرکز پیک نوروزی داشته باشیم یا محتواهای خاصی را به مدارس تجویز کنیم، نداریم».
به گزارش فردایکرمان به نقل از فارس، وی در توضیح بیشتر با بیان اینکه فعالیتهای پیشنهادی را در ۳ محور شامل «فرصتهای متنوع یادگیری»، «نوروز و داستان» و «دوستی با طبیعت و محیط زیست» به استانها اعلام کردیم، افزود: «دانشآموزان میتوانند از بین این فعالیتهای پیشنهادی انتخاب کنند اما هیچ اجباری در انتخاب یک موضوع خاص وجود ندارد».
طریفیحسینی به محور «فرصتهای متنوع یادگیری» اشاره کرد و ادامه داد: «۶ ساحت تربیتی شامل «اعتقادی، عبادی و اخلاقی»، «اجتماعی و سیاسی»، «زیستی و بدنی»، «زیباشناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفهای» و «علمی و فناورانه» داریم که دانشآموزان در محور اول، موضوعی را از بین این ساحتها انتخاب میکنند».
وی توضیح داد: «در این محور، دانشآموزان متناسب با فعالیتهایی که در نوروز و ماه مبارک رمضان دارند، یکی از ساحتها را انتخاب میکنند مثلا در مورد روزهداری یا شرکت در مراسم مذهبی، سفر نوروزی و بازی بومی-محلی در قالب عکس، نقاشی، فیلم، کاردستی و متن به تولید محتوا میپردازند».
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به محور «نوروز و داستان» اشاره کرد و افزود: «ذیل محور «نوروز و داستان» داستانخوانی، داستاننویسی و داستانگویی داریم که دانشآموزان میتوانند داستانخوانی و داستانگویی را در قالب صوت و تصویر، داستاننویسی را در قالب متن تولید کنند».
وی دربارۀ محور «دوستی با طبیعت و محیط زیست»، اظهار کرد: «یک کار مشترکی با معاونت تربیتبدنی و سلامت داریم و دانشآموزان میتوانند از حضور در طبیعت و انجام کارهای فرهنگی و تربیتی در محیط زیست مانند کاشت نهال عکس و فیلم بگیرند».
طریفیحسینی اضافه کرد: «دانشآموزان آثار خود را به معلمشان ارائه میدهند که در نهایت برترین آثار در کانال مدرسه در شبکه «شاد» و بعد هم برترین آثار استانها در کانال کشوری «من یک دانشآموز هستم» در «شاد» بارگذاری میشود».
نظر خود را بنویسید