فردایکرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل راهآهن کرمان بازسازی خط ریلی محور کرمان - بافق را یکی از بزرگترین پروژههای بازسازی کشور دانست و گفت: «در این پروژه حدود ۴۵ کیلومتر از خط ریلی کرمان - بافق با هزینۀ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است».
مجید ارجونی قدمت راهآهن بافق به کرمان را ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: «از سال ۱۳۹۰ بازسازی این مسیر آغاز و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ کیلومتر آن بازسازی شد و از شهریورماه سال گذشته تا پایان هفتۀ آینده حدود ۵۳ کیلومتر آن بازسازی خواهد شد».
وی با بیان اینکه این پروژه تا ایستگاه کرمان اجرا خواهد شد، ادامه داد: «سرعت قطار قبل از بازسازی حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با بازسازی این خط به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و افزایش ایمنی و زمان سیر سفر نیز کاهش مییابد».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا کرمان، ارجونی بیان کرد: «راهآهن، ریل و برخی تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی این خط ریلی را برای پیمانکار تامین کرده و قرارداد راهآهن با پیمانکار این خط ۲۸۹ میلیارد تومان و سرجمع هزینۀ راهآهن و پیمانکار حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است».
وی با بیان اینکه طول مسیر کرمان - بافق ۲۳۰ کیلومتر است، یادآور شد: «حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این پروژه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان است و بخش دیگر آن را راهآهن تامین کرده است».
مدیرکل راه آهن کرمان خاطرنشان کرد: «۱۴ کیلومتر دیگر پروژه را با قرارداد قبلی ادامه خواهیم داد و سعی داریم تا ایستگاه زرند را تا پایان سال بازسازی کنیم».
وی علت حذف یک روز در میان قطار کرمان - تهران را اجرای بازسازی خط ریلی با سرعت بالا اعلام کرد و گفت: «با وجود حذف چند قطار اما با توجه به افزایش سالنها در سال گذشته، حدود ۹ درصد افزایش مسافر داشتیم».
وی بیان کرد: «بازسازی هر کیلومتر خط ریلی حدود ۲۰ میلیارد تومان است و باید بازسازی خط زرند - کرمان انجام شود». /پ
نظر خود را بنویسید