فردای کرمان – گروه جامعه: معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همکاری نکردن رانندگان سرویسها را یکی از چالشهای پس از آغاز آموزش حضوری بیان کرد و گفت: «با توجه به اینکه یک ماه به پایان سال تحصیلی باقی مانده، رانندگان تمایل چندانی به همکاری با مدارس ندارند و اگر هم تمایل به همکاری داشته باشند، هزینهها و حقالزحمه بسیار را طلب میکنند».
صادق ستاریفرد افزود: «دانشآموزان دبستان ۸۳ درصد و دانشآموزان متوسطه ۹۳ درصد در کلاسهای درس حاضر شدند که کمبود سرویس ایاب و ذهاب میتواند یکی از دلیل این اختلاف حضور دانشآموزان متوسطه و دبستان باشد چراکه دانشآموزان متوسطه میتوانند از وسایل حملونقل عمومی استفاده کنند اما دانشآموزان دورۀ ابتدایی نمیتوانند با وسایل حملونقل عمومی رفتوآمد کنند. بنابراین میطلبد که نسبت به ساماندهی سرویسهای ایاب و ذهاب دانشآموزان همکاری بیشتری داشته باشیم».
وی بیان کرد: «البته مدیران مدارس همۀ تلاش خود را به کار گرفتند که رفتوآمد دانشآموزان تسهیل شود اما تاکنون این امکان میسر نشده که همۀ نیازهای خانوادهها تأمین شود».
به گزارش فردای کرمان به نقل از مهر سراسری، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: «همچنین بخشی از این موضوع به عدم تمایل رانندگان سرویسها و بخشی دیگر به عدم همکاری شهرداریها برمیگردد، توقع ما از شهرداریها این بود که یک سری مشوقهایی را برای سرویس و رانندگان سرویس پیشبینی کنند. به طور مثال شهرداریها برای سال ۱۴۰۱ میتوانند پیشبینی کنند که از رانندگانی که با مدارس همکاری کردهاند، عوارض شهری نگیرند یا یک سری مشوقهایی را در اختیار آنها قرار دهند که تمایل به همکاری رانندگان با مدارس افزایش یابد. آموزش و پرورش مشوقی برای رانندگان ندارد، اگر بخواهیم هزینۀ سرویسهای ایاب و ذهاب دانشآموزان را افزایش دهیم، برای خانوادهها بار مالی دارد».
ستاریفرد با بیان اینکه دو پیشنهاد در این خصوص به وزارت کشور داشتیم؛ اظهار کرد: «در وهلۀ اول نسبت به معافیت عوارض شهرداری تاکسیرانهایی که با آموزش و پرورش همکاری میکنند، اقدام کنند و یا بررسی کنند که آیا میتوانند نسبت به سهمیۀ سوخت برای سرویسهای آموزش و پرورش مشوقهایی قائل شوند. امیدواریم با همکاری شهرداریها بهویژه در شهر تهران و البرز و سایر کلانشهرها نسبت به ساماندهی سرویسها اقدام کنیم. البته یک بخشی از کمبود سرویسهای ایاب و ذهاب مرتفع شد و وضعیت نسبت به هفتۀ گذشته بهتر شد اما تا رسیدن به نقطۀ مطلوب و رفع همۀ نیاز دانشآموزان فاصله وجود دارد». /پ
نظر خود را بنویسید