فردای کرمان – گروه جامعه: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بازگشایی مدارس در دوران کرونا تاخیر داشتیم، گفت: «سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ و ۹ درصدی یادگیری درس فارسی در بین دانشآموزان کلاس اولی و دومی بودیم».
رضوان حکیمزاده با بیان اینکه تجربهی چند ماهه نشان داد امکان یادگیری برای دانشآموزان مناطق حاشیهای و محروم که خانوادههای آنها از سطح سواد پایینتری برخوردار هستند، در قاب کوچک موبایل خیلی فراهم نیست، افزود: «دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری که زودتر از سایر دانشآموزان آموزشهای حضوری را آغاز کردهاند، کمتر لطمه دیدند».
به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمانشاه، وی هشتم دیماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با بیان اینکه در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مثل انگلستان و آلمان خیلی دیر به سمت آموزش حضوری رفتیم، اظهار کرد: «اگرچه از نظر واکسیناسیون معلمها جزو کشورهای موفق بودیم، اما در بازگشایی مدارس تاخیر داشتیم».
حکیمزاده اضافه کرد: «با وجودی که تعطیلی مدارس کشور خیلی طولانی شد، اما با همت معلمان آموزشها هرگز تعطیل نشد و برخلاف خیلی از کشورها دانشآموزان بهصورت مستمر در فضای مجازی تحت تعلیم و تربیت قرار داشتند».
وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس در ایام کرونا لطمهی زیادی متوجه دانشآموزان کرده، گفت: «در پژوهشهای صورت گرفته در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب شاهد کاهش ۱۰ و ۹ درصدی یادگیری درس فارسی که جزو دروس پایه و مهم دانشآموزان مقطع ابتدایی است، در بین دانشآموزان کلاس اولی و دومی بودیم که این وضعیت برای سطح سواد یک نسل نگرانکننده است».
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، برخورداری همهی دانشآموزان مقطع ابتدایی از فرصت تحصیلی برابر را یکی از مهمترین اولویتهای وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: «آموزش و پرورش اعتقاد دارد که همهی دانشآموزان باید به آموزش رایگان دسترسی داشته باشند». /پ
نظر خود را بنویسید