فردایکرمان – گروه جامعه: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: «اقلام، تجهیزات و کالاهای ورزشی مصرفی مردم، باشگاهها، هیاتها و ادارات استان کرمان، سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و این بازار در انتظار سرمایهگذار و تولیدکنندگان است».
میثم پاریزی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه معرفی توانمندی صنعت ورزش ایران برای نخستین بار در کشور و در استان کرمان خاطرنشان کرد: «برگزاری این نمایشگاه سرمایهگذاران را با فرصتهای سرمایهگذاری کرمان آشنا میکند».
وی ادامه داد: «فروشندگان لوازم ورزشی باید به عرصۀ تولید ورود کنند زیرا واسطهگریها دیگر جایگاهی در ورزش استان ندارد».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایرنا کرمان، پاریزی در شورای راهبری جشنواره و نمایشگاه عزت و پیشرفت و معرفی توانمندیهای ورزش کرمان برای نخستین بار در کشور، افزود: «هزار میلیارد تومان گردش مالی باشگاههای استان کرمان و وجود تیمهای لیگ برتری پرتعداد کرمان، جذابیتی به تولیدکنندگان میدهد که با حضور در این نمایشگاه با ظرفیتهای این حوزه آشنا شوند».
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تاکید کرد: «برنامهریزی دولت برای تولید کالاهای ورزشی در راستای بینیازی از تولیدات خارجی است و ما باید حداقل نیاز کرمان را تولید و تامین کنیم».
وی با بیان اینکه نیازهای هیاتها و باشگاههای استان کرمان باید احصا و به دبیرخانه جشنواره اعلام شود، اضافه کرد: «مرکز مشارکتها و اقتصاد وزارت ورزش و جوانان با رویکرد برنامهمحور در راستای تولید نیازهای داخلی کشور و با هدف عملیاتی شدن شعار سال فعالیت میکند و انجام این اقدامات فراتر از برنامۀ وزارت ورزش، مورد تاکید دولت و کارگروه اشتغال استان کرمان قرار دارد».
پاریزی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور ماحصل اشتغال و تولید داخلی است افزود: «اگر جدیتر به حوزۀ تولید بپردازیم می وانیم ضمن اشتغالزایی، نیاز کشور را هم تامین کنیم و حتی برنامۀ توسعۀ صادرات را پیش ببریم اما همافزایی دروندستگاهی برای تحقق این امر ضروری است.».
وی ادامه داد: «مردم بزرگترین سرمایۀ اجتماعی وزارت و ادارهکل ورزش و جوانان استان کرمان هستند اما باید این ظرفیت بسیار بزرگ را بهصورت اثرگذار به حوزۀ سرمایهگذاری در صنعت ورزش هدایت کنیم. موضوع دیگر بنگاهها و سرمایهگذاران اقتصادی و تولیدکنندگان هستند که با مشوقهای حوزۀ ورزش میتوانند در این بخش سرمایهگذاری کنند».
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به ضرورت حمایت تمامی بخشها از تولید داخلی افزود: «باید ابتدا نیازهای ورزش کشور را در اقلام مصرفی و غیرمصرفی و وارداتی احصا کنیم و متناسب با آنها تولید و عرضه داشته باشیم.».
وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در امور سرمایهگذاری حوزۀ صنعت ورزش بیان کرد: «مقایسۀ تولیدات داخلی و وارداتی و کیفیت محصولات باید در نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد و تناسب قیمتها در مقایسه با نمونههای خارجی باید بهگونهای باشد که برای مجموعۀ مردم، بنگاهها و باشگاهها، ادارات و هیاتهای استانی جذابیت داشته باشد».
پاریزی گفت: «اقداماتی در این حوزه طی سال های گذشته داشتیم، تولیدکنندگان خوبی داریم که بخشی از نیاز کشور را تامین میکنند و رقابت خوبی در حوزۀ کیفیت و قیمت محصولات تولیدی دارند اما میزان این تولیدات متناسب با نیاز ورزش کشور نیست».
وی با اشاره به ضرورت حمایت دستگاهها و حوزۀ رسانه از رویداد برگزاری جشنواره و نمایشگاه معرفی توانمندی صنعت ورزش ایران گفت: «باید ظرفیتشناسی خوبی در تولیدات دانشبنیان و اشتغالآفرین داشته باشیم و نیازسنجی مخاطب را باید مورد نظر داشته باشیم و با نگاه عملیاتی این اتفاق را رقم بزنیم».
مدیرکل ورزش و جوانان کرمان ادامه داد: «باید نیازسنجی متناسب با نیاز استان داشته باشیم و سپس کار مقایسهای انجام دهیم و مطالعات هدفمند انجام شود تا به تولید محصول باکیفیت و قابل رقابت در بازار جهانی دست یابیم». /پ
نظر خود را بنویسید